Monday, April 12, 2004

Timeout!! timeout!!

Waktunya berhenti sejenak.

Barangkali saya memang belum terlalu siap melakukan perjalanan, tapi hati saya sudah tidak sabar menunggu. Perbekalan belum lengkap, tenaga belum terkumpul, tapi saya sudah berangkat.

Ke mana? Ya.. seperti yang saya tulis di ujung kanan atas
(ralat:sekarang di kiri) itu, perjalanan menjangkau matahari.

Akhirnya, setiap setengah perjalanan, saya terpaksa kembali lagi, mengambil tambahan bekal dan mengulang dari awal.

Awal? Hmm.. apa iya setiap awal cerita selalu jadi awal perjalanan?
Rasanya saya tidak perlu se-pesimis itu ya, barangkali saja setiap cerita yang berhenti di tengah itu tetap langkah maju buat saya (atau langkah naik? kan ke arah matahari :) ). Entahlah, yang jelas saya jadi tahu.. perlu ide untuk memulai sebuah cerita, tapi perlu ketekunan untuk menjalin kisah dan menyelesaikannya sampai ke akhir. Mungkin bekal itu yang harus saya tambahkan ke dalam daftar bawaan saya.

Hmm.. rasanya sudah cukup saya beristirahat, waktunya melanjutkan perjalanan kembali. Mudah-mudahan kali ini saya bisa menemukan perbekalan yang masih kurang itu. Doakan saya ya..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home